Problemen met je financiën?

Sommige mensen maken zich zorgen als ze contact met ons opnemen omdat ze een brief of een telefoontje van ons hebben ontvangen. Er is geen reden tot bezorgdheid - we zijn hier om je te helpen.

Hoe eerder je contact met ons opneemt, hoe sneller je een overzicht van je rekening hebt, en hoe sneller we samen kunnen werken om je financiële moeilijkheden op te lossen.

Als je niet zeker weet hoe je verder moet, raden we je aan om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via de telefoon of e-mail. Een van onze adviseurs kan je dan begeleiden bij de volgende stappen. Ze kunnen je ook helpen bij het opzetten van een betaalbaar afbetalingsplan of het regelen van uitstel van betaling.

Je kunt ook informatie en een overzicht van je rekening online vinden in ons portaal. Log in om een overzicht van je openstaande facturen te zien en om uitstel van betaling aan te vragen of afbetalingsplannen op te zetten.

Intrum helpt je om je schuldenvrije dag te bereiken.

Als je meer hulp nodig hebt, zijn er verschillende instanties waar je terecht kunt:

- het OCMW

- CAW

Als je ernstig wordt getroffen door schulden en niet in staat bent om zelf te betalen, kun je bij de overheidsinstanties om schuldsanering verzoeken. Als je wordt goedgekeurd voor een schuldregeling, moet je zo veel mogelijk van de schuld aflossen gedurende een beperkte periode, doorgaans vijf jaar, in ruil voor het kwijtschelden van de resterende schuld.